‘Rijd jij Mono’, ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’ of ben jij ‘AAN in het donker’? Grote kans dat je deze slogans ooit voorbij hebt zien komen. Met deze campagnes speelt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in op situaties waar nog te veel verkeersslachtoffers vallen. Ook Brabant gaat voor NUL verkeersslachtoffers helpt samen met Brabantse partners - zoals gemeenten, ANWB en politie - in verkeersveiligheid mee. Want alleen als we met z’n allen samenwerken, komt iedereen veilig thuis.
We werken op basis van onderstaande jaarkalender. Daarnaast vind je op deze pagina en op de website van 'Kom Veilig Thuis' meer informatie per landelijke verkeersveiligheidscampagne.
Het is verleidelijk: je gaspedaal dieper intrappen als je te laat bent voor een afspraak. Slim is het niet. Te hard rijden kan grote gevolgen hebben, voor jezelf en anderen. De campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’ van komveiligthuis.nl wil voorkomen dat jij te hard rijdt en gaat 6 mei van start. Lees meer over Hou je aan de snelheidslimiet
Fietsers in het verkeer zijn kwetsbaar. Daarom is het belangrijk dat je zichtbaar bent. De landelijke campagne ‘AAN in het donker’ van komveiligthuis.nl spoort Nederlanders aan om de verlichting te gebruiken. Ook in Brabant maken wij deze campagne zichtbaar. Lees meer over AAN in het donker
Jaarlijks vallen er tussen de 30 en 40 verkeersdoden onder de snorfietsers. Dat moet anders. Daarom is het vanaf 1 januari 2023 verplicht een helm te dragen op de snorfiets. De campagne ‘Helm op’ van komveiligthuis.nl wijst bestuurders op deze verkeersregel. Lees meer over Helm op
Iedereen weet dat alcohol en verkeer niet samengaan. Toch is nog altijd 1 op de 5 verkeersslachtoffers het directe gevolg van alcohol in het verkeer. De BOB-campagne motiveert Nederlanders al sinds 2001 om zonder alcohol aan het verkeer deel te nemen. Lees meer over ZomerBOB | gestart 8 juli
Even bellen, Instagram checken en een mailtje versturen. We weten dat het niet slim is om onderweg de telefoon te gebruiken. Toch doet de helft van de 10 miljoen smartphonegebruikers in Nederland dat nog altijd. De MONO-campagne helpt je de aandacht op de weg te houden. Lees meer over Rij Mono | Landelijke campagne start op 2 september 2024
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.